SEO

Meer verkeer naar je site toe?

Om ervoor te zorgen dat wij alles aan hebben gedaan om je online vindbaarheid te verbeteren is het aan te raden om een SEO traject te volgen.

Het SEO traject probeer ik hieronder zo goed mogelijk in de standaard fasen te beschrijven, zodat ik je een goed beeld kan geven hoe ik te werk ga. Een SEO traject is altijd maatwerk, omdat de situatie voor elke bedrijf anders ligt. Tijdens de inventarisatie leggen we een voorlopige course vast die het beste bij jouw bedrijf past. Het kan dus zijn dat de technische staat van je site voldoet aan de belangrijkste punten, zodat wij meer prioriteit kunnen leggen op content fase.

Het standaard traject geldt bijvoorbeeld niet voor een website die penalty van Google heeft gehad. 

SEO traject en werkwijze

 

Fase 1: Inventarisatie

In deze fase neem ik contact op met jou om de doelstellingen, missie, visie en je doelgroepen van je bedrijf beter te begrijpen. Het doel is om de essentiële punten van je bedrijf in kaart te brengen en ze mee te nemen naar het traject. Dit is één van de voorwaarden voor een succesvolle SEO traject en het onderhouden ervan.

Fase 2: Basis (nulmeting)

Voordat wij de diepte ingaan, leggen wij eerst de basis voor het hele traject. Je kunt denken aan het aanmelden en het inrichten van Google Analytics & Search Console accounts en het opzetten van een nulmetingen en rapportages voor het hele SEO traject. Daarnaast bekijk ik of de site een penalty heeft gehad. 

Fase 3: Technische SEO (techniek)

Nadat het fundament is gelegd voer ik een uitgebreide technische seo scan uit. Alle punten die hieruit komen prioriteer ik op de grootte impact van je indexatie. Het is van belang dat al je huidige en straks nieuwe content goed in de index van de zoekmachines opgenomen kan worden.  We nemen zoveel mogelijk de (technische) struikelblokken weg.

Fase 4: Zoekwoordenonderzoek (content)

Met een zoekwoordenonderzoek bepaal ik waar jouw bedrijf in de zoekmachines op gevonden wilt worden. Het onderzoek baseer ik zoveel mogelijk op beschikbare data. Uiteindelijk zorg ik ervoor dat de groep zoekwoorden aan een landingspagina wordt toegewezen, zodat je aan de slag kan gaan met het schrijven van teksten.

Fase 5: On-page optimalisatie (content)

Bevindingen uit het zoekwoordenonderzoek en een deel uit de technische SEO scan verwerk ik in een document, zodat jij aan de slag kan gaan met content!

Fase 6: Lokale vindbaarheid (autoriteit)

Elke externe signaal naar je site toe is belangrijk, dus voor je  lokale vindbaarheid kunnen we een aantal optimalisaties doen zodat je lokaal beter wordt gedaan.

Fase 7: Werken aan autoriteit (autoriteit)

In deze fase begin ik met een linkprofiel analyse, op basis van de analyse zet ik een strategie uit om aan je online autoriteit te werken.  Alle manieren en adviezen die ik inzet is volledig white-hat en volgens de Google richtlijnen. In dit deel van het traject zal ik je begeleiden.

Fase 8: Onderhouden van SEO

Het onderhouden van SEO bestaat uit het monitoren van resultaten, ingeslopen technische fouten op de site die de vindbaarheid kunnen blokkeren, maar ook het werken aan je online autoriteit behoort tot maandelijkse onderhoud van SEO. Op die manier loop je niet achter t.o.v. je concurrenten.

Wil je een vrijblijvende offerte voor SEO of een website? Of een gratis SEO scan?

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization. Met andere woorden: optimalisatie van een website voor de organische (natuurlijke) gedeelte van de zoekmachines. De organische zoekresultaten staan altijd onder de betaalde zoekresultaten en worden met een “Ads” label niet gekenmerkt.

De natuurlijk zoekresultaten worden aan de hand van ruim 200 factoren bepaald waar jouw site geplaatst wordt in de zoekresultaten oftewel rankings. Op basis van de zoekopdrachten die jij uitvoert hebben de zoekmachines als doel de juiste informatie aan jou te laten zien. 

 

 

 

SEO: onderdeel van je online strategie

SEO is een belangrijk onderdeel van je gehele online marketing strategie om je doelgroep zoveel mogelijk te bereiken. 

Zet je al verschillende online kanalen in, maar blijft het verkeer uit organische verkeer nog achter? Dan kan ik je hierbij helpen!

Samen kijken wij naar de optimalisatie mogelijkheden om jouw vindbaarheid in de zoekmachine te vergroten.

De posities in de gratis zoekresultaten van Google worden aan de hand van ruim 200 factoren bepaald. Deze factoren zijn verdeeld over de drie grote pijlers waar wij mee gaan werken.

Het SEO traject bestaat uit techniek, content en autoriteit. Lees hieronder verder over de 3 belangrijke pijlers van SEO.

 

De drie pijlers van SEO

Techniek

Techniek van je site is het fundament voor content en autoriteit.

Wanneer de technische punten niet op orde zijn, kunnen de zoekbots van Google je site niet goed doorgronden en de inhoud van je site niet in de index van de zoekmachine opnemen. Dit is natuurlijk zonde als je goede content op je site hebt staan!

Content

Content is king en dat is nog steeds zo.

Het is belangrijk dat je content schrijft voor de lezers en niet voor de zoekmachines. Met een zoekwoordenonderzoek en trendonderzoek signaleer ik de informatiebehoeften van je  doelgroepen. 


Autoriteit

Alle signalen die naar je site verwijzen is je online autoriteit.

Een link van een bekende site naar jouw site wordt gezien als een kwalitatieve signaal. Dit gebeurt o.a.  vaak als je goede content op je site hebt staan. Hoe meer kwalitatieve links naar je site gaan hoe populairder je bent. En kan een grote invloed hebben op de resultaten.

Wil je een vrijblijvende offerte voor SEO of een website? Of een gratis SEO scan?

SEO tools die ik gebruik